dissabte, 11 de juny del 2011

Bola de Drac ドラゴンボール

Ho sento, ultimament estic escrivint el projecte de fi de carrera i no tinc una vida especialment emocionant. Us ensenyo una petita peculiaritat de Bola de Drac, ja que tothom de la meva generacio l'ha vist i li té cert carinyo. La cosa és que amb la meva familia vam anar a visitar el temple de Senso-ji de Tokyo, i vaig veure que hi havia una pintura al sostre del drac amb la bola.


Foto al sostre del temple Senso-ji

Em va semblar ben curiós, ja que no havia reflexionat gaire que realment forma part de la mitologia japonesa. Shenron (o Shenlong en xinès), en la mitologia, és un drac que controla el vent, la pluja i els núvols, per la qual cosa és un drac al qual intentàven tractar molt bé els agricultors per que els hi portés bones collites. També hi a un altre tipus de dracs que pujen i baixen del cel. Els que pujen no porten bola; però els que baixen si i això els permet accedir al món dels humans. Aquesta bola és la bola de la bona sort pels humans, i també poden fer realitat els seus somnis. De manera que suposo que el Shenron de Bola de Drac és una mena de barreja entre aquests dos dracs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada