diumenge, 31 de juliol del 2011

Taipei 台北

Estic a l'aerport de Taipei fent escala del vol de tornada de Bangkok cap a Tokyo. He tingut el blog una mica abandonat (crec que dues setmanes), per això m'he decidit a posar fil a l'agulla i tornar a escriure una mica. Tinc molts deures pendents fotografiats però no postejats, però no tinc temps!

Avui parlo de Taipei, ciutat que conec més aviat poc per que només hi he fet una escala llarga, en la qual vaig visitar el que va ser l'edifici més alt del món en el seu moment: el Taipei 101 (101 per que té 101 pisos). Per arribar-hi vaig agafar el metro, un transport net i impecable com a la resta de ciutats asiàtiques a les que he estat. L'edifici en questió és impressionantment alt per que, a més, els edificis del voltant no ho son gens.

També vaig anar als famosos mercats nocturns, on et pots fotre les botes de menjar xinès a preus ridiculs. És anar passant per les paradetes i anar fent tastets deliciosos. L'únic problema és que a vegades arribàven unes olors que tombàven.


Em va semblar peculiar veure que la ciutat està envaïda per una horda de taiwanesos amb ulleres de pasta sense vidre. Una infinitat de joves les portàven, lo qual diu molt a favor de la vista dels taiwanesos, però no en sabria fer una avaluació estètica... Per compensar, les noies porten moltes menys sabates de taló respecte a japó, on totes van pujades sobre andamios.

La veritat és que és una ciutat que m'he quedat amb ganes de visitar a una mica més de dignitat que no pas una escala llarg. Em vaig plantar en un país del qual no en sabia ni el nom de la moneda, de manera que en vaig treure el que vaig poder.

Propera parada: Tailàndia :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada